zaterdag 22 maart 2014

zonnige week en boodschappen......veel boodschappen

Wat hadden we afgelopen week heerlijk weer. Woensdag met die kleine naar het voetbalveld geweest. De plaatselijke voetbalvereniging hadden alle groepen 1 en 2 van het dorp uitgenodigd voor een lesje voetbal. Het weer was super dus het was echt genieten, zowel voor de kinderen als de ouders.
De boodschappen van deze week (uiteraard weer in Duitsland)

product                                          winkel                        bedrag

appels 1 kilo                                   lidl                          €1.07
knoflook 3 bollen                             lidl                          €0.99
verse spinazie 500 gram                   lidl                          €1.89            
gerookte forel 2 stuks                      kaufland                   €1.49          
gerookte zalmfilet 250 gr                 kaufland                    €1.99         
coca cola zero 2x 1,25 lt                  kaufland                    €1.32             
kaas plakken 600 gr                        kaufland                    €2.74             
6 kleine pakjes melkdrink                 kaufland                   €0.88        
kandijklontjes 1 kg                          kaufland                   €1.79            
basmatirijst 500 gr                          kaufland                   €0.79               
bos radijsjes  500 gr                        kaufland                   €0.25            
rundergehakt 400 gr                         kaufland                   €1.55                 
kalkoenshoarma  500 gr                    kaufland                   €2,94
bio appelap 2 lt                                netto                       €1.78                  wortel 1 kg                                      aldi                          €0.59
4 bekers joghurt 500 ml                     aldi                          €1.80
volle melk bio                                   aldi                          €1.38
pakjes drinken 10x                            aldi                          €1.49
douchelotion                                    aldi                          €0.89
courgette 2 kg                                  aldi                          €1.98
bio bananen 968 gr                            aldi                         €0.92
sinas 2x 1,5 lt                                  aldi                          €0.78
citroen drink 2x 1,5 liter                     aldi                          €0.78
statiegeld                                                                       €1                     
aardbeien  500 gr                             aldi                           €0.99
maisbrood   2x                                 C1000                        €3.58

lege flessen                                                                   -€1    
                     

totaal deze week:                                                            €36.67                                                                              
Deze week weer frisdrank gekocht, ik had nog 3 flessen over van vorige week, maar volgende week zondag ben ik jarig en ik wilde alvast wat ik het voren kopen, zodat ik niet alle kosten volgende week zou hebben.
Ik heb nog heel veel fruit over van vorige week, daarom deze week niet zoveel gekocht.
Ook heb ik mijn hele diepvries nog vol met vlees, dus heb ik besloten om die eerst maar wat leger te eten.
En mijn koelkast zit echt propvol, er kan niks meer bij
Ik heb (gelukkig) heel veel dingen op voorraad, waardoor ik volgende week niet zoveel meer hoef te kopen.



Maar wacht...........Een van mijn doelen voor dit jaar is minstens 10 kg afvallen. Ik had zelf geen weegschaal en de laatste keer dat ik me ooit heb gewogen was toen ik 12 weken zwanger was van mijn zoon......Dat is dus bijna 6 jaar geleden...SCHRIK.... Het werd dus wel eens tijd voor een weegschaal....


De zoektocht kon beginnen...... Mijn besluit stond vast ik wilde geen digitale, daar moeten weer batterijen in en bij mij in huis kom je ze overal tegen als je ze niet zoekt, en als je ze nodig bent dan kun je ze nergens vinden of die krengen zijn allemaal leeg.....Dus toch maar een "ouderwetse" met een draaischijf.Hier in NL een aantal winkels langs geweest maar de meeste waren niet naar mijn zin of te prijzig. We waren toch in Duitsland dus daar maar eens kijken bij de "ik ben toch niet gek" mensen..... Nou bij binnenkomst leek het erop dat ze daar wel gek waren....Alle personeel was te herkennen aan de meest verschrikkelijkste matrozenpetjes die ik ooit had gezien. Maar goed het gaat om de prijzen. De goedkoopste weegschaal was helaas uitverkocht. De 2na goedkoopste hadden ze nog wel prijs €9. Ook dat was niet naar mijn zin, tweedehands had ik ze immers voor rond de 5 euro gespot. Dus heb ik voor een keer de stoute schoenen aangetrokken: Ik had weleens gehoord over mensen die gaan afdingen in een winkel, nog nooit gedaan (ik schaam me kapot), maar ik dacht ik ben toch in Duitsland, niemand die me ziet, behalve dan die matrozen van de winkel ;) dus vooruit met de geit. Ik in mijn allerbeste Duits vragen of er niet een klein beetje van de prijs af kon...........En alsof het niks was, Natuurlijk mevrouw, ik zal even voor u kijken in de computer".
HET GING ZO GEMAKKELIJK. Ik kreeg een factuur mee met de nieuwe prijs erop en kon met de weegschaal en de factuur naar de kassa. Wat schets mijn verbazing...... Ik moest €5 afrekenen..... €4 euro korting. Schaam je dus niet om te vragen, want in Duitsland loont het echt.

Ook ben ik deze week aan de slag gegaan in de tuin. Even een aantal kilometer gefietst naar de tuinwinkel:
een maggiplant meegenomen en wat fleurigs voor in de tuin, 3 bakken met viooltjes.
Ook moest ik nog wat potgrond hebben en gelukkig hadden ze een actie dat je airmiles mocht inleveren en zo aardig wat korting kon krijgen.
Ik heb alles van mijn weekbudget betaald van €50

weegschaal                                             mediamarkt              €5
potgrond   120 lt                                      praxis                     €2.67
violen    30 stuks                                     intratuin                  €3.99
maggiplant                                              intratuin                  €1.79

totaal extra's                                                                       € 13.45

totaal deze week uitgegeven:

boodschappen    €36.67
extra's                € 13.45 +
totaal                 € 50.12


 

2 opmerkingen:

  1. Goed van je ! Zowel het afdingen als binnen je budget blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afdingen ben ik ook niet goed in. Mooi dat het je gelukt is hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.