zondag 21 juni 2015

het geld stroomt binnen.....

Na onze laatste vakantie, een paar weekjes terug, ben ik het overzicht qua geldzaken een beetje kwijt, mede doordat we op deze vakantie iets teveel geld hebben uitgegeven.
 Ik spaar thuis in een oude sok al het geld wat hier contant binnen komt, dus verkopen op marktplaats wat mensen thuis komen ophalen en wat over is van het boodschappengeld gaat hierin. Ook mijn verjaardagsgeld had ik erbij gedaan. En naast het zakgeld wat we mee hadden deze paar dagen heb ik ook onze 'oude sok' meegenomen.
En echt alles is opgegaan,en dat is veel geld geweest en ik kan helemaal niet zeggen dat we er veel voor hebben gekocht, we zijn wel vaak uit eten geweest en daar is bijna al het geld naartoe gegaan.

Tijd om de broekriem maar weer eens aan te halen en even weer wat extra doen om wat extra geld te verdienen.

Ik heb besloten om echt alles wat ik over heb en weg wil doen op MP te zetten of op de verkoophoekjes op FB.
Ik had heel wat spulletjes voor het decoreren van taarten ed, allemaal nieuw. Die heb ik op de weggeefhoek gezet en binnen een paar uur is het gratis opgehaald en mijn zoon kreeg op de koop toe ook nog een klein bedragje ervoor voor in zijn spaarpot van deze meneer.
Daarnaast heb ik nog wat kleding van mijn zoon op MP gezet en op FB en ook daar heb ik al wat verkocht, het gaat niet om grote bedragen. Maar vele bedragen maken een groot bedrag nietwaar.
Veel grote spullen ben ik inmiddels al kwijt dus nu heb ik alleen nog klein spul wat ik te koop heb en vooral ook te geef heb.
Heb besloten om alle bedragen die binnenkomen van verkopen om dat gelijk op een aparte rekening te zetten, ook voor mezelf omdat ik graag wil weten wat ik allemaal heb omgezet. Ook de geld terug acties laat ik hierop uit betalen.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat het mij aan het einde van het jaar gaat opleveren.

Van Qassa heb ik ook een uitbetaling van 10 euro aangevraagd, en heb ik het account gelijk van stopgezet.
Verder heb ik van mijn werk een aantal cadeaubonnen gekregen, voor mijn verjaardag.
via TNS-NIPO ook weer een cadeaubon van 10 euro binnengekregen. En binnenkort kan ik ook weer een vvv bon tegemoet zien van de consumerscan, ook weer 25 euro. Daarnaast doe ik mee aan een online community waaraan je wel actief mee moet doen (qua werk valt het mee, ongeveer 2x per week log ik in en vul een paar vragen in, kost max een half uurtje per week) En als je actief meedoet tm september dan ontvang ik ook voor 50 euro cadeaubonnen...
Daarnaast heeft vriendlief een briefje van 20 euro gevonden op straat, het briefje was wat natgeregend, maar even in de zon en hij was weer goed te gebruiken. Ook zoonlief vind regelmatig geld op straat, meestal gaat het om een cent of 1/2. Hierin lijkt hij het talent van zijn moeder te hebben gekregen, want ik vind ook altijd van alles op straat.  Afgelopen week stonden we in de rij bij de kassa en bij een oudere dame viel allemaal kleingeld uit haar portemonnee en mijn zoon hielp haar met alles van de grond rapen, als beloning kreeg hij 1 euro. 

Ook al zijn het kleine bedragen, toch zijn we er erg blij mee...
Vinden jullie wel eens geld? en wat doen jullie ermee?

4 opmerkingen:

  1. Die gave heb ik helaas niet. Ik vind nooit wat (of ik kijk niet goed) . Maar ook verkopen op Marktplaats lukt mij nooit. Zelfs spullen op de weggeefhoek waar mensen om bellen of mailen wordt niet opgehaald. Ik ben er dus maar mee gestopt. Ik vind het knap en heb bewondering voor mensen die het wel lukt. Jij bent in elk geval weer goed bezig! Ruimt ook zo lekker op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! Zelf vind ik helaas nooit wat en verkopen vlotten ook niet. Ik heb - bijna - nieuwe studieboeken te koop gezet op Marktplaats, voor de helft van de prijs (zonder krasjes, kreukjes en markeringen) en nog willen mensen er maar een kwart voor geven. Dan laat ik het maar en geef ik de boeken aan mijn nichtje die dezelfde studie gaat doen. Maar inderdaad, kleine beetjes maken een hele berg, dus ik ben benieuwd wat het bijvoorbeeld over een jaar op heeft geleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind opvallend minder geld op straat dan "vroeger". Mensen gaan toch meer pinnen denk ik.
    Alles wat ik vind, statiegeld, geld van geld-terug akties enz., gaat regelrecht naar de hypotheekspaarrekening voor extra aflossingen. Vele beetjes maken een grote.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms vind ik wel eens wat, altijd leuk meegenomen. En Marktplaats gaat ook meestal wel goed, hoewel ik nu weer even wat dingen erop moet zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.